Den nya fotofunktionen

Jag älskar verkligen den nya fotofunktionen. Den är effektiv och man behöver knappt beskära bilderna så mycket som man har gjort tidigare för att få hästen och karaktären bra i bilden. Tidigare har jag beskärt bilderna från 1920 pixlar i bredd till 1200.pixlar. Detta är skönt att slippa att göra och man kan använda Star Stable bilderna till bakgrundsbild på datorn, något som jag har saknat väldigt mycket. Eftersom jag beksärt bilderna till 1200 pixlar har bilderna blivit pixliga när jag har testat att ha dem till bakgrundbilder.
 
 
Det bästa med denna funktion är att man kan vrida kameran på många olika sätt. Skönast är ändå att man kan få ner kameran på det sätt som man annars inte kan få. En annan bra sak är att man kan zooma in och ekipaget hamnar mer i fokus i bilden.
 
 
Den del som jag inte använder mig av i funktionen är redigeringen. Filterna är fina på sitt sätt, men jag har arbetat med photoshop i så många år och jag har alltid föredragit photoshop framför andra redigeringsprogram. Samt att jag har mitt egna redigerings sätt som jag känner mig nöjd med. Jag använder mig inte heller av är fokusfunktionen. Tycker att bilderna blir otydliga och det jag vill ha i fokus hamnar inte hela motivet i fokus, plus kanterna runt motivet blir suddiga.
Just fokus funktionen tycker jag att Star Stable borde ta efter den funktion som Horizon Zero Dawn har. De har nämligen ett fokusläge där man får välja vart man vill ha fokusen, de har även bländare som gör att bakgrunden och det som är precis framför kameran blir suddigt och motivet skarpare. Skulle Star Stable få Horizons fokusfunktion så skulle fotofunktionen bli helt amazing.
 
Horizon Zero Dawn
 
Nu när jag läser igenom detta inlägg kan jag inte låta bli att le för mig själv. Fotografen inom mig har vaknat till liv och har fått uttrycka sig. Jag minns inte om jag har berättat det här på bloggen, men när jag gick gymnasiet valde jag estet linjen med inriktningen foto. Så jag är på sätt och viss en utbildad fotograf, därav min kunskap i fotografi och redigering.






Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.