En snabbknapp för att sitta av

Problemet man alltid stöter på när man ska sitta av hästen men man har dolt gränssnittet för man ska ta bilder. Är det bara jag som stöter på detta problem ett antal gånger varje gång man ska ta bilder? Men inte bara vid det tillfället. Ibland kommer sådana där dagar när man är extremt lat och inte tryckra på den knappen med muspekaren när man ska göra ett uppdrag. Eller de som har laptops och bara har musplattan och inte någon riktig datamus till hands.
Vore det inte lättare att skapa en snabbknapp till att sitta av hästen på tangentbordet istället? Det skulle vara så mycket smidigare. Speciellt när man tar bilder och man kommer på; "Jag vill sitta av och ta någon snygg bild från marken." Men när man kommer på det så måste man trycka på escape för att sedan kryssa ner menyn och sitta av hästen, sen måste man tillbaka in i menyn för att gömma gränssnittet igen. Så på det viset är en snabbknapp väl behövlig. Dock är det inte bara i fotografiskt syfte som det kan vara underlättande, utan även de som inte har tillgång till en riktig datamus kan det vara en riktig bra lösning. 
Skulle bli väldigt tacksam om denna funktion kom till spelet.
 
Ruby






Filipa

Vilken smart tanke, skulle älska att ha det eftersom jag för tillfället håller på mycket med arkeologin i spelet, skulle underlätta mycket om man slapp pricka in knappen med pilen varje gång man hittade ett fynd och kunde trycka på typ "N" istället 😊

Svar: Ytterligare ett bra argument för att införskaffa en snabbknapp.😊
Viktoria Shadowhunter

Cecilia Gladefield

Håller med, en sådan här snabbknapp hade varit uppskattat. Skulle som sagt bli mkt smidigare med fotografering, uppdrag, videoinspelning och arkeologi. Definitivt en idé värd att skicka in till support ;DD

Svar: Ska absolut skicka in idén till dem.😊
Viktoria Shadowhunter

Eva Bunnyland

Håller helt med! Jag skulle älska det! Jag gör videoserier på YouTube och pga detta kan jag aldrig filma när jag sitter av... Dessutom måste jag alltid få tillbaka gränssnittet, sitta av, och så stänga av gränssnittet igen. Skulle bli så mycket smidigare!

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.