Latona

 
Namn: Latona
Född: 2010
Ras: Engelskt Fullblod
Kön: Sto
Level: 15
 
Om: Latona är ett mycket vackert fuxfärgat sto, med vita tecken på båda frambenen och en fin bläs i ansiktet. Hon tävlas i både dressyr och banhoppning. På tävlingsbanorna vet hon precis vad som gäller och uppför sig på bästa möjliga vis.
På hemmaplan är hon lättsam och avslappnad, då och då hittar hon även på lite bus. Men på ridbanorna är hon en liten arbetsmyra och vill alltid göra sitt bästa. 






Filipa

Superfin häst! En lite rolig sak (med tanke på att du döpte denna häst till Leto som ju var deras mamma) är att jag ska köpa denna häst, men då blir det Sun-Singer aka Apollo (egentligen är det det romerska namnet, men jag tycker det låter bättre än Apollon) och så ska jag köpa engelska fullblodet som är flugskimmel, vilken blir Moon-Hunter aka Artemis, bror och syster så väl gudarna som hästarna! Inspiration till namnet Moon-Hunter aka Artemis har jag fått från både dig och Esme Silverforce, och sedan lekte jag helt enkelt vidare med namnen när jag kom på att det blev perfekta färger till namnen: en fux till solens gud och en flugskimmel till månens gud! Andra namnet i deras dubbelnamn tog jag med tanke på vad de också är gudar över/representerar: hunter:jakt för Artemis, jaktens gudinna, och singer:musik/sång för Apollo, musiken och sångens gud! Är själv väldigt nöjd över dessa namn, längtar tills jag ska köpa dem! Ha det bra❤️

Svar: Intressanta tankar. när det kommer till hästnamn i SSO😊💗 Synd bara att det inte finns fler ord som man kan väja mellan. Blir så svårt att få till ett passande SSO-namn på hästar när man har valt ett tilltalsnamn, gärna fler synonymer till de ord som redan finns.💗
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.