Connemaran

När det kommer till att studera den senaste rasen som kom nu den 6 december är jag lite kluven. Jag gillar den extremt mycket samtidigt som jag är väldigt kritisk till de lite lägre gångarterna.
 
Connemaran i sig är Star Stable bästa häst hittills av alla hästar de har skapat. Huvudet är perfekt, det syns verkligen att de har lagt tid på detaljerna. Det som är mest fantastiskt är ändå pannluggen som delar på sig när hästen galopperar. Detaljerna överlag på hästens framdel har de verkligen lagt tid och omsorg på, skulle säga samma sak om baken också om det inte hade sett ut som att den har lite långa bakben i både skritt och trav.
I skritten tycker jag att det ser ut som den stapplar sig fram, likt ett föl och både bak-och-framben glider på marken. Detta är något jag verkligen stör mig på, speciellt när jag ibland tycker om att ta det lugnt och bara skritta.
Traven är däremot bättre, men samtidigt ser det lite ut som att hästen inte riktigt kan bära upp sig själv. Min första tanke var att den liknade den där gamla hästen som har magen i backen i kortfilmen Tjuren Ferdinand. Skulle gärna viljat att hästen hade gått lite mer i form.
Kort galoppen är super fin, men upplever att från svansroten ner till hasen blir bakbenen lite för raka. Men det som är hittills bäst med hela rasen är de snabbare galopperna. Arbetsgaloppen och fullgalopp har de verkligen gjort stora framsteg med.
Förutom gångarterna så kan man inte låta bli att fascineras av de mindre animationerna när hästen står still. När den skakar på sig, vilar med ena bakbenet och hänger med huvudet med slokande öron, mer öron-aktivitet, näsborrarna som rör sig och kliandet på frambenet. Man ser verkligen hur mycket teamet har jobbat med denna häst.
 
Skritt 
 
Trav 
 
Kort galopp 
 
Arbetsgalopp 
 
 Fullgalopp
 
Trots de stora framstegen med Connemaran så är allt med denna häst inte helt perfekt. Skritten skulle kunna bli mycket bättre om den inte hade glidit så mycket med hovarna. I traven skulle jag gärna haft mer aktivitet i bakbenen och att den får dem mer under sig då jag tycker att det ser ut som att bakbenen sackar efter. Kort galoppen är i sig jättebra, men skulle varit bättre om den inte skulle vara så rak i bakbenen (främst höger ben). Det hade inte skadat om hästen hade gått mer i form i dessa gångarter, att den är så rak i halsen ser inte så snyyggt ut, främst i skritten och kort galopp.






Delfina

Håller med fullt ut!

Filipa

Håller med, SSO har verkligen gjort stora framsteg med denna ras! Men jag håller absolut med dig om gångarterna, skritten ser lite märklig ut. Som om den... glider till lite? Svårt att förklara, men hoppas att de fixar den. Jag personligen gillar faktist traven, även om den såklart gärna hade fått jobba mer med bakbenen. Den korta galoppen var ganska fin, det verkar ju som att den nästan är den svåraste att göra om man kollar på andra hästar så jag tycker de lyckats bra. Och alltså, det du kallar arbetsgaloppen är ju bara för fin😍 Och den snabba är det inte heller något fel på, jag tycker de lyckats riktigt bra med gångarterna! Det enda jag har invändningar mot är väl skritten, hoppas de fixar till den! Sen hade den gärna fått hå lite mer i form, men jag ska inte klaga. Och alla animationer: hur näsvingarna fladdrar, öronen klipper, hur den kliar huvudet mot benet, hur den ser då levande ut... Så fint! Älskar connemaror IRL och SSO har verkligen inte gjort mig besviken! De färger som än så länge kommit är jättefina också, så detta kommer absolut bli en ras jag köper många av ehe😂❤️

Svar: Upplever inte att du klagar, du ger bra konstruktiv kritik tycker jag. Det behövs om Star Stable teamet ska kunna utvecklas och göra bättre ifrån sig.😊Håller med dig fullt ut, connemaran ser verkligen levande ut. Hoppas på fler hästar med denna kvalité.😊❤️
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.