De nya Jorvikiska Ponnyerna

Mina kära Nordsvenskar får nu dela platsen som favoriter i mitt stall när dessa urgulliga ponnyer har kommit. Den Jorvikiska Ponnyn är en helt annan upplevelse i spelet än att se dem i en trailer eller video. Att få sätta foten i stigbygeln och sätta sig tillrätta i sadeln för att sedan skritta ut från stallplanen, ut till skogen på denna lilla ponny är en ovan men underbar känsla. 
 
Jag vaknade tidigt på onsdagsmorgonen för att kunna logga in i spelet så fort som möjligt med Lova Silverrock. Hon hade önskat att vi skulle kolla in ponnyerna tillsammans.
När jag hade läst nyheterna och meddelat Lova satt jag och hypade. Medan spelet uppdaterades studsade jag på stolen och klappade händerna medan jag tittade på de fina bilderna i nyheterna.
Så fort som jag hade loggat in stack vi direkt till ponnypråmen. När jag fick se dem på nära håll med egna ögon kunde jag inte låta bli att tjuta av glädje. Jag kunde inte hålla mig i skinet och köpte alla tre på en gång. Leverfuxen går under namnet Vera. Borkskäcken som vi skapade i livestreamen fick heta Poppe. Skimmeln har jag ännu inte bestämmt mig för om hon ska heta Vanilj eller Vanilla, men just nu kallar jag hnne för Vanilj.
Det bästa med dessa ponnys är att det kostar 350 SC.
 
Vanilj eller Vanilla
 
 
Den Jorvikiska Ponnyn är liten och kompakt med mycket motor. Bortsett från Welshponnyn så är denna en av spelets minsta hästar och de sötaste. Från att ha suttit på en stor runt Nordis så är denna ponny så otroligt liten och det är ovant att rida dessa småttingar. Det blir även ovant i fotoläget då man inte kan få ner kameran mer när man försöker zooma in så mycket som möjligt.
Jag blev positivt överaskad över animaionerna till denna urgulliga ponny, skritten är helt amazing. Det finns verkligen inget i skritten som ser fel ut, den är till och med bättre än Nordisarnas skritt. I traven tycker jag att den gungar lite för mycket med huvudet åt sidorna, det är gulligt men det är lite för mycket för min smak. Det glitchar även lite i höger bakben när den sätter ner hoven, men det är inget som stör. Upplever också att bakbenen är lite stela. Annars är även traven perfekt, den blir i alla fall snygg på bild.
Kort galoppen är nog en av de finaste jag sett och den påminner lite om Nordsvenskarna. Den ser så avslapnnad ut och den passar perfekt till en mysig uteritt i skogen. Halsen känns dock en aning lång.
Den ökade galoppen är också en av de finare gångarterna. Den enda nackdelen med denna är att hästen gapar i hoppet så det ser ut som ryttaren drar den i munnen.
I fullgaloppen ser det ut som att ponnyn kryper ihop med benen, men det sker inget action i resten av kroppen. Hade velat att den sträckt ut sig i bakbenen lite mer för att känna att den är mer avslappnad.
Det som är lite roligt med våra nya ponnyer är att den har tre olika hoppanimationer, varav en jag har nämnt. Den hoppanimation som hör till fullgaloppen så hänger frambenen något när den är mitt i luften. Det ser lite konstigt ut.
 
En sak som jag har sett med Nordsvensken, Lusitanon och nu den Jorvikiska ponnyn är att de får långa halsar, speciellt Nordsvenskarna och Lusitanon, på dem ser man det extremt tydligt. Jag är själv inget stort fan av långa halsar, istället föredrar jag korta halsar på hästar. Så jag hoppas att när de uppdaterar Fjordingarna att de får lite kortare halsar än Nordisarna.
 






Delfina

Sååå söta <3
Jag instämmer i dina åsikter om jorvikiska ponnyn, de har gjort ett otroligt bra jobb med dem, speciellt skritten. Jag är inte heller något fan av att den gungar så med huvudet i traven, men när allt annat är så nära inpå perfektion är det lätt något jag kan ha överseende med.
Köpte borken från livestreamen, kan knappt vänta på fler färger att vela och välja mellan :)

Svar: Ja, precis. Älskar dem trots de små detaljerna :)Längtar själv till en svart ponny med vita markeringar. :)
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.