Nordsvensk

Om en vecka är det en månad sedan den nya Nordsvensken släpptes i Star Stable. Kan säga att denna ras gjorde mig inte besviken. Älskar hästarna så otroligt mycket och jag hoppas att fler Nordisar skeppas till Jorvik. Specifikt den som står i Gyllenåsarnas stall. Men vi ska hoppa till den utvärderade delen av rasen.
 
Ni får åter "höra" mig säga att detta är Star Stables bästa häst. Anledning? Jo, gångarterna är välgjorda och hästens design tillsammans med färgerna är helt magnifika. Även om skritten känns riktigt bra så tycker jag ändå att den inte ser riktigt ren ut, med det menar jag att den ser ut att halta lite. Det är inget som stör så jättemycket om man inte tänker på det och tittar noggrannare. Jag skulle velat se den sträcka ut frambenen lite till. Men i övvrigt är det den en perfekt gångart för lugna och mysiga turer i skogen.
Traven är den bästa gångarten jag någonsin sett i spelet. Aktiviteten i både bak och framben är perfekt och man ser att hästen är helt i balans. Det är en fröjd att se denna häst trava runt på vägarna. Ska jag jämföra den med Connemaran i denna gångart, tycker jag att Connemaran ser klumpigare ut än Nordsvensken.
Även kortgalopp är en fröjd att se, men arbetsgaloppen eller ful-galoppen som vissa annars säger. undrar jag varför Nordsvensken ser ihop tryckt i bakdelen och är jättelång i halsen. Jag är tacksam att teamet har lagt mycket tid på denna ras. Fast lite mer tid kunde de väl ändå ha lagt på denna gångarten för att få den att se bättre ut.
För fullgaloppen har jag inte så mycket mer att säga om, förutom ett ord. Perfect!
 
Förutom utvärderingarna om gångarterna så finns det lite mer som behöver nämnas, som jag ännu inte har nämnt. På Nordsvensken kan man se att bringan är rörligare och aktiviteten i bakbenen har de gjort stora framsteg med. I love it! Vill se fler hästar med samma framsteg om inte ännu bättre.
En annan sak som är unikt för Nordsvensken i skrivande stund är att de kan ha klippt svans. Dock när man byter till den korta svansen så har man kvar original manen. Så man kan ännu inte välja man och svans för sig. Men man får fortsätta hoppas att det kommer i framtiden, samt lite nyare manstilar.
Det som är vackraste med denna häst är trots allt hovskägget, det är till och med det vackraste hovskägget på hela ön. Lite tråkigt är det ändå eftersom man inte kan sätta på lindor eller benskydd. 
 
Oden






Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.