En egen soul-häst

 
Efter den senaste uppdragsserien av huvuduppdragen då vi reste till Pandoria gav mig en liten fundering. Eftersom man inte fick välja vilken häst som helst till de magiska resorna mellan portalerna, utan man var tvungen att ta sin gamla vanliga starthäst. Har absolut ingenting emot starthästen alls. Däremot har jag inte spelat lika länge som Esme, Haley och många andra så jag har inte den relationen som de har till sina starthästar, till min Ares även om han är uppdaterad och fräsch nu. Utan jag avgudar mina haflingers och hannos från djupet av mitt hjärta. Så jag fick en liten snilleblixt.
Varför kan vi inte välja en egen soul-häst av de raser som finns i spelet? Då har inte alla en häst som är av samma modell. För mig skulle det vara mer unikt istället för att välja kropps-man-och-svansfärg på ett jorvikiskt varmblod. Förutom det unika så skulle det bli ett ännu mer personligt val. Dessutom hade det varit mysigare att rida runt och göra huvuduppdrag på en häst man verkligen tycker om.
 
 
Om jag hade fått välja en av raserna som finns i spelet till min soul-horse hade jag valt haflingern hundra gånger om, även jag gillar hannon nästan lika mycket. 
 
Phantom






Malin

Fripp sa ju att det Jorvikiska varmblodet var den ända häst som klarade av resan till pandoria, hästen är ju en del av jorvik och huvudstoryn och jag tror nog att det bara skulle se konstigt ut om tex en arab galloperade genom pandoria! Vad jag tycker så är det bäst som det är därför att den hästen hör till Jorvik!

Svar: Det förstår jag mycket väl. Men det jag menade mest är att det är lite trist att alla har liknande jorvikiska varmblod och alla av samma modell. Hade gärna sett lite andra starthästar i andra modeller.Kan utveckla mina tankar om detta ännu mer i ett senare inlägg.
Viktoria Shadowhunter

Filipa

Jag älskar min Darkie (även om jag inte älskar namnet ehe, Darkstar aka Darkie, i samma färg som det holländska varmblodet. Alltså, visst, det var några år sen, men hur tänkte jag där?! Han är ju inte alls särskilt "dark", mörk😂 Men det skulle kännas konstigt att byta, så jaja). Jag förstår hur du tänker, men jag tycker att det Jorvikiska Varmblodet passar mer som en soulriderhäst, det är dem vi börjar hela vår resa på! Jag tycker inte det skulle vara riktigt samma sak om jag gjorde huvuduppdrag på min Hafflinger Charmmane aka Charmant. Dessutom skulle det vara jobbigare för SSO om de behövde göra de speciella animationerna (som typ när dem flyger) för alla modeller. Jag tycker det är lite gulligt hela det här med att man bara kan ha starthästen, men däremot så rider jag mer än gärna runt på andra hästar när jag gör andra uppdrag ❤️

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.