Namn till krabaten

Redan i fredags fick ni se bilder på den nya pintoaraben i mitt stall. Men nu är frågan... Vad ska han heta? Jag har ännu inte kommit på något namn som passar honom. Har ni några förslag?
 






Filipa

En kille, hm... Hade det varit ett sto hade det kunnat vara Wildprincess aka Pocahontas, men nu var det alltså inte det... Kanske BraveKnight aka Valiant (betyder ”tapper”, och det är ju riddare, ska själv ha detta namn till min lipzzaner, förstår om det kanske inte passar till denna häst, kanske är lite för ”tjusigt” om du förstår vad jag menar😂). Nu kommer jag ge lite förslag som jag själv skulle kunna tänka mig att ge till en sådan här häst, men känn inte att du måste ta dem❤️ PirateTop aka Pirat. DragonLord aka Aragorn. HeroPrince aka Percy. NobleGuardian aka Newt (Newt Scamander, från Fantastic Beasts). FlashDash aka Flash. PieEye (jag väljer att ”uttala det, tänka det” som Pieeye, att e:en smälter in i varandra och fokuserar alltså inte på betydelsen ”pajöga” (😂😅) utan på hur det låter/ser ut) aka Panda (har själv detta namn på ett sto, men jag skriver det ändå). Hoppas att jag kunde ge dig lite inspiration iaf, ha det bra❤️

Svar: Tack för förslagen, det satte verkligen min hjärna på spinn.😊💗
Viktoria Shadowhunter

Delfina

Diablo (djävul, men möjligtvis också en svordom på spanska sååå kanske inte ett jättebra namn), Simon, Adonis (ingen aning om det passar bättre för ett sto kanske). Jag är inte så bra på namn haha.

Svar: Diablo har jag tänkt till någon annan häst, men den har ännu inte kommit till Jorvik än.😊 Kan hålla med dig att det inte är lätt med namn, speciellt inte när det kommer till hästar.😊
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.