Frisyrer från Mistfall

Medan jag stod och väntade på bussen hem igår kollade jag om Star Stable hade uppdaterat nyheterna, och det hade de. Jag höll på att tjuta av lycka när jag fick se att två nya frisyrer var tillgängliga. Men istället för att tjuta och få konstiga blickar från de andra som också väntade på bussen, stod jag istället och fån-log för mig själv. Super lycklig över de nya snygga frisyrerna som till och med är inspirerade från det nya området Mistfall, stod jag och väntade otåligt på bussen. Ville såklart hem så fort som möjligt för att kunna logga in i spelet och kolla in uppdateringen.
Kan säga att jag inte blev besviken. Det som var svårast var ju såklart att välja frisyr och hårfärg. Tillslut blev det den med hängande fläta i rött. Fast jag är lite kluven över valet, men det tar lite tid innan man vänjer sig, så jag får avvakta en tag innan jag bestämmer mig för att ha kvar frisyren/hårfärgen eller inte.
Ett annat problem jag fick när jag bytte frisyr var att hitta ett passande smink.
Skulle önska lite mer valmöjligheter med sminket. Att själv bestämma vilken ögonskugga till vilket läppstift som helst. Alltså att själv kunna välja hur avatarens smink ska se ut, istället för att ha färdiga sminkningar som vi har nu. Det jag minst gillar med vissa sminkningar är rougen. Rouge överlag tycker jag inte är snyggt alls.
 
Sunset
 
Nu när vi har de nya frisyrerna tycker jag att avataren ser mer mänsklig ut nu än tidigare. Innan denna uppdatering tyckte jag att de såg ut som muppar. Så det är ett stort steg framåt i spelutveckligen.






Filipa

Tycker också det är svårt att hitta ett passande fint smink, har ett rätt neutralt eftersom det är typ så jag har på riktigt. Älskar de nya håren, tycker det ena såg lite... stort ut uppe på huvudet om du förstår vad jag menar? Som om någon hade gömt en badboll där. Men det är väl mest vana, och jag älskar texturerna och detaljerna på båda! Får se om jag inte klarar av att vänta och byter till det blonda med inbakad fläta på sidan av huvudet, men jag intalar iaf mig själv att jag ska vänta lite (även om mitt nuvarande hår ser väldigt konstigt ut just nu, grått och konstigt). Hade trott att det skulle komna fler olika frisyrer (missförstå mig inte, de var jättefina, jag förstår att det tar lång tid att göra och jag är jättetacksam över de vi fick), så tänker nog vänta och se om det kommer något mer. Hade gärna velat ha ett långt helt utsläppt hår, även om jag såklart förstår att det är praktiskt att håret är lite kortare då det är mycket lättare att få så att håret inte går igenom karaktären när hon gör animationer. Tycker nog det med inbakad fläta var finast, men det du skaffade var också jättefint! En sak jag tycker är märklig är att olika färger av samma frisyr har olika pris. Kan väl tycka att det är mer rättvist om samma frisyr har samma pris oavsett färg, som det är nu skiljer det en hel del... Men aja, detta är ju inget nytt så vi får väl se hur de gör. Så nöjd med de nya håren, bra jobbat SSO! Ha det bra❤️

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.