Föbättrade avatarer och nya animationer

Första jag tänkte på när jag såg min avatar i action efter uppdateringen var: Jag ser ut som en mupp!
Hon ser ut att dra upp sina axlar samtidigt som huvudet känns ner tryckt på kroppen, lite som en sköldpadda som kikar ut ur sitt skal. Dock inget man behöverr rapportera om nu eftersom teamet redan jobbar på det.
Jag gillar verkligen uppdateringen, dock tycker jag att avatarens förra kropp och animationern kändes mycket smidigare än vad de gör nu. Det ser ut som om avataren har stelopererat sig i ryggen. Hon får gärna bli mer lätt och ledig i kroppen, mer följsam i hästens rörelser. På vissa hästar sjunkar hon ner väldigt mycket ner i sadeln, främst haflingern. På araberna sitter hon alldeles för långt bak som man ser hennes rumpa då och då genom bakvalvet på sadeln i kort galopp. Hennes hållning i de andra galopperna skäms jag nästan över. I skritt sitter hon dock riktigt bra, men så fort man ökar till en högre gångart lutar hon sig framåt och sitter inte alls lika rakt och fint. Ser nästan ut som om hon ska tippa över på näsan ner i halsen på hästen.
När hon går på marken känns det svasigt, lite för glammigt om ni förstår vad jag menar. Kanske en lättare och ledigare gång hade varit bättre?
Hennes springstil då!? Skrattar nästan ihjäl mig. Det ser ut som om hon hets springer, men kommer ingen vart.
 
En förbätring som jag ser i uppdateringen, eller snarare tre förbättringar är:
  1. Nu håller avataren tyglarna som man ska göra, förut såg det ut som om hon höll i ett cykelstyre. Så tummen upp för         det.👍
  2. Hästen släpar inte hovarna efter sig nu när man leder den. Hurra!
  3. Ögonen är så fantastiskt vackra!
 
Det finns en del förbättringar att göra med våra avatarer. Men tyvärr kan vi inte hetsa fram slutresultatet, allt vi kan göra är att rappotera till Star Stable teamet om vad som behövs fixas. De sa ju ändå trots allt från början att avataren inte är klar på långa vägar men behöver våran hjälp. Med det menar de att de behöver andra synvinklar från oss spelare som de på kontoret kanske inte ser eftersom de har "stirrat" sig blinda på sitt arbete (om ni förstår vad jag menar). De vill ändå att vi ska få uppleva spelet ännu mer med helt nya animationer och förbättringar, och behöver våran hjälp med det.
 
Phantomen






Delfina

Bra sagt!
Ja håller med om det du skrev behöver förbättras, och det blir nog jättebra i slutändan, bara de får lite synpunkter och hjälp med det här. Läste att de fått göra om 300 animationer, vilket är hur mycket jobb som helst!

Svar: Precis, 300 animationer är mycket och det är sällan allt blir perfekt på en gång.
Viktoria Shadowhunter

Filipa

Jag är mestadels nöjd med uppdateringen. Ögonen är jättefina, trodde ju att de skulle vara lite stora utefter vad man fick se på bilden på deras insta, men väl i spelet var de i perfekt storlek, och så fina!😍 Jag tycker även bättre om kroppen, det enda är väl att halsen är lite kort, men det kommer de väl troligen fixa eftersom typ alla tyckte det, så jag är inte orolig😊 När hon går tycker jag är mycket finare nu än innan, ser så mycket naturligare och smidigare ut. När hon springer tycker jag är fint förutom att huvudet/halsen är lite konstigt vinklad, ser ut som om hon har nackspärr, men det tror jag åtgärdas om halsen längs. Jag tycker att hon följer med hästen mycket bättre nu än innan, visst, det är lite smådetaljer, men på det stora hela är det en klar förbättring. Tycker det ser bättre ut när man hoppar och stegrar. Sen så skulle jag önska att de ändrade avsittningen, tycker det ser ut som om hon ”kliver” av hästen lite, ett ben i taget. Skulle önska att hon gjorde mer som förut, ”hoppade” av lite mer (det är iaf så jag minns den förra, kan såklart minnas fel😅). Jag skulle även önska att arkeologianimationen (alltså när man hugger med hackan) ändrades så att den var mer lik den gamla, just nu tar hon fram och tillbaka benet i varje slag, håller hackan stundvis med en hand, svingar den väldigt långt bak, lite överdrivet stort, och lite väl snabbt (hon känns så stressad). Detta är alltså mina åsikter, och jag är mestadels nöjd, bara lite smågrejer jag hoppas de fixar så blir det nog jättebra!❤️

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.