Chincoteague

Den unika ponnyn Chincoteague är tillbaka, men denna gång i en ny modell. Sen den fösta sneak peaken kom har jag längtat efter ännu en ponny., och nu kan man äntligen köpa dessa ponnyer. Två står i inhängaden till djuren på Sydhovens gård och en i Fort Pinta. Den färg som tilltalade mig mest av dessa är cremmellon. Den står på Sydhoven. Saknar palominon som man kunde se i teasern. Får hoppas att den kommer snart.
 
Aramis
 
Så vad tycker jag om animationerna? Det första jag lägger märket till är att den har precis samma animationer som den Jorvikiska Ponnyn, när man rider den. Älskar självklart animationerna, känner dock att teamet kunde ha lagt lite mer tid på traven och fullgaloppen. Just dessa två gångarter ser och känns lite för stela i jämfört med de andra gångarterna, specifikt i bakdelen och bakben.
Traven tycker jag är lite för skumpig för just denna typ av ponny. Den passade jättebra till den Jorvikiska Ponnyn som är mer rund och knubbig. Chincoteague är nättare och mer sportig, så skulle vilja ha en mer samlad och icke skumpig trav. Tror att traven som våra Jorvikiska Varmblod har skulle passat bättre.
I fullgaloppen känns ponnyn väldigt kort. Skulle vija ha längre språng så den sträker ut sig i sin fulla längd, som Connemaran.
De gångarter som jag tycker bäst om är kortgaloppen och arbetsgalaoppen. I dessa två gångarter känns ponnyn mjuk och smidig.






Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.