Midas träning

Efter att ha satt ihop en mysig blå outfit tog jag ut Midas ur hagen, borstade och gjorde iordning honom för en resa i transporten. Midas är en relativt lugn ponny med mycket vilja, han är inte rädd för transporter. Däremot kan han helt plötsligt bestämma sig för att han inte vill gå in. Så det var osäkert om att jag skulle få in honom i transporten idag eller inte. Jag hade förberett lite hjälpmedel innan jag tog ut honom från stallet, men det gick lugnt till och han gick snällt in i transporten utan att bråka. Inne i transporten fick han en morot som beröm och jag klappade honom mjukt på halsen. Efter att ha stängt transporten satte jag mig i bilen och började köra mot Gyllenbladsstallet.
Framme vid Gyllenbladsstallet lastade jag ur Midas som nyfiket höjde huvudet för att se sig om. För att få honom att slappna av tog jag ett par varv runt på stallplanen. Lugnt sadlade jag Midas och tog honom sedan till paddocken. Midas kändes lugn och fin, men han var uppmärksam på omgivningen och hoppade till vid plötsliga ljud under uppvärmningen. Bara vi satte igång och jobba mer i form och övergångar var han mer koncentrerad på vad han skulle göra än på omgivningen. Vi tog även några skutt över de små hindren.

Den engelska versionen finns på Instagram







Elise

Såg att du hade skrivit på instagram, men det var kul att se det på bloggen också! Älskar outfiten <3

Svar: Vad kul att höra.😁 gillar att skriva korta berättelser.😊
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.