Teaser Trakehner

 
Nu på onsdag den 22 augusti kommer det en ny häst till Jorvik. Detta är den andra nya hästen för i år, men sammanlagt med Nordsvensken och den Jorvikiska Ponnyn som har uppdaterats så är det den fjärde hästen. Efter Lustitanons ankomst var jag lite skeptisk till Trakehnern, det vill säga tills jag såg teasern. Till skillnad från Lusitanon så rör sig denna häst mer mjukt och avslappnat. Ta mig inte fel på orden nu. Jag gillar Lusitanon riktigt mycket, men i animationerna är den stel och spänd. Det tycker jag inte symboliserar en så vacker dressyrhäst. Oavsett ras och vilken typ av modell en häst har tycker jag att de ska röra sig avslappnat. Vilket jag inte ser i Lusitanon.
Men nu tillbaka till Trakehnern. Jag är ingen hästexpert, men jag läste på lite om denna ras tidigare och i modellen tycker jag att den är rastypisk. Animationerna av vad jag kan se är fina och riktigt bra gjorda, ser inte att den hackar till i gånarterna och den ser inte halt ut. Rörelserna är mjuka och avslappnade. Den enda gångarten som jag är mest intresserad av som vi inte får se i teasern är traven. Det ska bli spännande att själv få se den in action på onsdag. Men skritten är jag lite skeptisk till, men det kanske bli en annan sak när man själv få sitta på hästen.
 
 
Vad tycker ni om Trakehnern?






Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.