Lusitanon är här!

Detta inlägg skulle ha kommit ut redan i torsdags/fredags. Men blev inte som planerat, har inte haft ron att sitta ner vid datorn. Har även haft svårt att samla tankarna tankarna kring Lusitanon. Jag kommer inte tycka om dem på samma sätt som jag tycker om Nordsvenskarna.
 
 
Även om jag blev lite besviken på animationerna så börjar jag gilla dem mer och mer. Själva hästen är super fin att se på, men skuggningen är anpassad för piaffen. Det är inte så snyggt när man annars rider runt utan att utföra rörelsen. Men det är en vanesak Halsen kan jag tycka är lite för lång för den korta kroppen i olika situationer, skulle vilja korta ner den lite. 
 
 
Skritten är inte den bästa gångarten då den ser ut att halta, det syns ganska tydligt i de flesta kameravinklar.
 
 
Traven har de lagt mycket arbete på, man kan se hur kotan på bakbenen sjunker ner något när den sätter ner hoven. Delen ovanför hasen innan rumpan och bakknät känns dock lite konstig.
 
 
Kortgaloppen tycker jag att de kunde ha lagt mer tid på. Med de högra lyften i frambenen så hade jag viljat ha mer tyngd på bakdelen. Jag vill liksom att hästen ska kännas tyngre.
 
 
Arbetsgalopp/Mellangalopp är fin i olika vinklar. Men att se den från sidan ser det ut som att bakbenen inte riktigt hänger med. På bild ser den ändå riktigt bra ut. Hade dock hellre sett Connemarans arbetsgalopp.
 
 
Fullgalopp är fin som den är. Det finaste med denna gångart är nog manen som fladdrar i vinden.
 
 
Piaffen är super fin. Skulle dock själv vilja bestämma när man vill avsluta den. Som det känns just nu är den lite för kort och man får spamma mellanslag för man kan inte få nog av att sluta titta på denna vackra rörelse. Lite tråkigt att bara Lusitanon kan göra den, önskar att fler hästar i spelet kunde utföra denna vackra piaff.






Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.