Den nya kameravinkeln

Trots  att jag är lite negativ till den nya kameravinkeln så har den några fördelar ändå.
 
• Exempelvis så kan man levla hästen med endast en hand nu, då man slipper vrida kameran i alla vinklar.
• Man kan nu vrida kameran när man sitter till häst och välja ut en snygg outfit ur garderoben.
• Man ser nu hela sin karaktär från topp till tå, även mer av omgivningen.
• Kameran är betydligt mjukare, smidigare och stadig i jämfört med den gamla.
• Nu kan man även få snygga vinklar när man spelar in till en serie, till exempel.
 
 
Det negativa med den nya vinkeln.
 
• I fullgalopp kommer man ganska långt ifrån hästen.
• I skritt och trav kommer man alldeles för nära hästens rumpa.
• Kameran är lite för högt upp.
• Till häst är vinkeln alldeles för dålig för att kunna ta några snygga bilder, (Speciellt när man ska ta bilder bakom hästen).
• Ibland när kameran försvinner upp ovanför karaktären och hästen ser man inte riktigt hur man styr.
 

 
För mig som ofta tar bilder i spelet, är denna uppdatering inte den bästa. Som i punkterna så får man inte till någon bra vinkel att ta bild ifrån, speciellt bakifrån. Hästens ben kapas av och man måste i princip trycka ner kameran i marken för att få med hela hästen. Vilket inte är så kul då vinkel därifrån inte är så snygg.
Detta med att man nu kan levla med en hand, är också lite tråkigt även om det är positivt, om man spelar på en laptop utan datormus. Gillade att vrida på kameran och studera hur hästen rör sig.
För mig är denna uppdatering endast praktisk när man väljer ut en ny outfit ur garderoben, samt att man har en bättre vinkel när man går runt utan häst. Är väldigt skeptisk till fotandet även det blir bra vinklar framifrån. Men vill ju att man ska kunna ta bilder bakifrån också utan att behöva kapa av hästens ben med kameran.
 
 
Nya bilder kommer naturligtvis komma. Dock kanske inte lika ofta just nu som förut på min Instagram, men det kommer nog släppa så fort jag har vant mig och hittat ett sätt att redigera bilderna.
 






Luna Friendstreet

Hittade precis hit till din blogg och måste säga att du gör ett väldigt bra jobb! Inläggen verkar välskrivna med bra språk och utseendet på bloggen är fint och behagligt. Lycka till i fortsättningen, det ska bli kul att följa din blogg!^^

Svar: Aw men tack så mycket, blir superduper glad.. Har lagt en hel del tid på bloggen nu den senaste tiden.😊
Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.