Dagen har kommit

Idag är det ingen vanlig dag, för det är starthästarnas stora dag. Efter dagens träningspass vid utegymmet kunde jag äntligen logga in för att välkomna den nye Ares. Stolt stod han i boxen och väntade på att få komma ut på sin allra första ridtur. Star Stable har verkligen gjort ett bra jobb. Animationerna är bjukare och smidigare. Huvudet ser mer smäckert ut, och nu kan den efter så många år öppna munnen för att äta, samt att ett helt vanligt träns sitter bättre. Ja, allt ser mer naturligt och mycket bättre ut än förut. Jag är verkligen glad att Ares fick sig ett helt nytt utseende.
 
Ares
 
Mycket av det goda ger även lite mindre missnöjen. Men det är inget som man stör sig på så mycket. Frambenen sträcks inte ut ordentligt i varken trav eller kort galopp, så den springer runt med böjda ben. Kanske inte den trevligaste synen, fast det är inget som stör och man kan få till bilder där det inte syns. Ibland när den står still händer det att den böjer frambenen, då den rör sig på stället. I full galopp blir halsen väldigt lång. Men även det vänjer man sig snart vid.
Det finns inget att klaga på, och dessa små detaljer är något man kan leva med.
 
Ares i full galopp.






Eva Bunnyland

Blev lite besviken på att det blev just DOM animationerna/rörelserna, då fyra andra hästraser har samma: Engelska fullblodet, welshponnyn, Lipizzanern och haflingern. Dock kan jag väl ändå se varför sso valde att göra dessa rörelser då det typ "passar", antar jag? Tror nog att det skulle se lite konstigt ut med en starthäst som rör sig som en islandshäst eller frieser...

Svar: Animationerna stör mig inte så mycket, tycker om dem. Det jorviska varmblodet ses nog också som jorviks egna sporthäst, därav animationerna. Det är var jag tror, men kan även ha fel.
Mvh Shadowhunter
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.