Skolstart

Nu är det den tiden på året då det vankas om skolstarter över hela landet. Dock börjar inte alla skolor samtidigt. Där jag bor börjar skolorna redan denna vecka. För mig som går på folkhögskola börjar jag precis om en vecka idag, alltså den 23 augusti.
För er som inte vet är folkhögskola en sorts skola där man får plugga grundskola och gymnasiet för dem som har missat skolan eller blivit underkänd och inte har examensbetyg. Nästan som Komvux men till skillnad från Komvux får man plugga i sin egen takt när man går på folkhögskola, och det finns inga prov som man måste stressa upp sig över. Utan man tar helt enkelt sin tid att läsa ämnena och lära sig utan några större stressmoment.

Jag nästan längtar efter att få börja igen. Det är så trist att bara sitta hemma hela dagarna. Men samtidigt inte. Den skola jag går på är kanske inte världens bästa, men jag älskar lärnarna. Plus att skolan är en filial till huvudskolan. Så på onsdag nästa vecka måste jag åka till huvudskolan och kommer därmed vara borta i storts ett hela dagen. Lite tråkigt då det är onsdagsuppdatering. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
 
Phantom






Delfina

Börjar själv skolan igen den 21:a, så på måndag. Jag har också längtat lite, men är nervös för att jag inte ska klara av ytterligare ett år. Hur som helst, älskar bilden <3 Vilken fin utsikt!

Svar: Vad spännande!😊 Förstår vad du menar. Men kämpa på, håller tummarna för dig.😊Aw tack sparade just denna bild till detta inlägg.😁
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.