Hannoveranare

I onsdagens uppdatering skeppades en helt ny ras i tre olika färger över till Jorvik. Det har varit mycket negativitet runt dessa hästar, främst för att animationerna liknar de engelska fullbloden. Men det är inte animationerna som gör hästarna unika, utan där deras färg och kroppsbyggnad. Hannoveranaren är unik för sin design och färg som de flesta andra hästar på Jorvik.
 
Min väns konto, men jag som har tagit bilderna och har tillstånd att visa upp dem.
 
Även om jag inte har tillräckligt med star coins för att köpa en hannoveranare nu, fick jag ändå chansen av en kompis att logga in på hennes ena konto där hon hade köpt en. Red runt på den i någon timme och studerade den. Jag måste säga att jag inte vart besviken. Hästen är riktigt fin och rör sig mycket bättre än de andra hästarna (fast de kan ändå inte mäta sig med mina söta haflingers). Älskar att hannon verkligen sträcker ut sina framben ordentligt. Star Stable-teamet har verkligen gjort ett riktigt bra jobb med framdelen.
Nu kommer Tony Irvings men... bakbenen är en aning stela i skritt men betydligt finare i de övriga gångarterna, de känns även en aning långa. Hade velat att de jobbade lite mer med bakdelen, för i mina ögon känns det som att de har jobbat en hel del på framdelen av hästen och glömt bort den andra halvan lite. Skulle gärna ha sett något kortare men rörligare bakben. Samt att jag hade velat trycka ihop bakben lite så hovarna kommer närmre varan, för alla hästar i spelet just nu är rätt hjulbenta.
Men även de små detaljerna så är hannoveranaren hittills den bästa häst som Star Stable någonsin har gjort, bortsett ifrån friesern och haflingern. Ser fram emot nästa hästras. Och hoppas, hoppas att de kommande hästar har samma raka framben men med en mer väl arbetad bakdel.
 
 
 
 






Delfina

Jag kan hålla med om bakbenen, det är lite synd när hästen annars är riktigt fin. Även araben är lite stel i bakbenen och konstigt hjulbent på något sätt, tycker jag - men äntligen har de lyckats med frambenen! Hannoveranaren är riktigt fin och Star Stable har verkligen gjort ett toppenbra jobb <3

Svar: Ja äntligen! Hoppas verkligen att nästa ras får en mer välarbetad bakdel.😊
PS. Har bara varit sol och varmt i mina trakter hela sommaren. På vissa ställen är gräset gult och fult. Njuter verkligen när regnet droppar in då och då.
Viktoria Shadowhunter

Filipa

Tycker Hannovernaren är jättefin, men jag håller med om bakbenen. Hoppas på många fler färger som brun, flugskimmel och apelkastad skimmel (kom på att en apelkastad brun skulle vara såå fint), är helt kär! Tycker det är dumt att folk klagar så mycket på att gångarterna liknar det engelska fullblodet. Jag menar, IRL går ju de flesta hästar ungefär likadant, och nästan alla (inklusive mig) gillar ju de engelska fullbloden. Därför borde de ju vara glada över att Hannovernaren rör sig på ett liknande sätt. Och om de ska göra så att alla raser rör sig olika kommer det bli jätteorealistiskt. När de gjorde araberna (fick iallafall jag intrycket av) försökte de göra unika gångarter, och hur mycket klagade inte folk på dem (jag håller med om att de inte var jättelyckade, men de försökte ju bara göra alla nöjda!) Det var mina tankar, och jag respekterar om andra tycker annorlunda ❤️

Svar: Håller med dig fullständigt. Hoppas verkligen att det kommer fler färger snart.😊Alla hästar rör sig i princip likadant. Det är bara vissa raser (inte alla) som särskiljer sig från mängden, som araberna och friesern som har lätta och graciösa rörelser.
Araberna i SSO har dock samma rörelsemönster som mustangerna, något jag inte uppskattade. Hade hoppats på att de skulle få unika animationer. Jag klagar inte, de är jättefina men... jag har finare hästar i stallet som jag tycker bättre om.💗
Viktoria Shadowhunter

Rebecca och Daisy

Tycker hästarna var riktigt fina, men skulle nog placera dem i en Top 5 lista och inte i en Top 3a. Tycker inte att hästen skiljer sig så värst från det engelska fullblodet och får därför lite minus poäng av mig då de är lite som en kopia av rasen i fråga.

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.