Bloggutmaning: Dag 27

Bloggutmaningen finns att hitta här. 
»Hur upplever du att miljön är i spelet?«
 
Det är så sällan jag umgås med random spelare i spelet. Antingen hänger jag med en kompis och drampar los lite, eller så är jag med klubben. Så jag kollar yttersällan chattarna. De gånger jag har kikat in så har det nästan enbart varit drama. Men så länge det inte är något drama så är det trevligt att läsa vad andra skriver till varandra.
Så jag upplever miljön i spelet lite varierande, ena dagen kan vara bättre än den andra.
 
»Har du förslag på vad som kan förändras/förbättras i communityt?«
 
Generellt sett så har jag inte blivit utsatt för hat kommentarer ännu. Men jag ser ändå att de sker i andras kommentarsfällt, främst på Instagram och Facebook. Vilket jag oroar mig över och blir riktigt arg. Även om jag inte har blivit utsatt för hat på internet så har jag upplevt det i verkliga livet. I mellanstadiet utsattes jag för mobbning varje dag i 3 års tid, samt att jag var utstött i högstadiet. Så jag vet hur det känns att vara mobbad oavsett om det så är på nätet eller i verkliga livet. För elaka ord slår din psykiska hälsa i splittror. Tillslut börjar man tänka på vad det är för fel vad man har gjort, trots att man inte har gjort något. Man tänker på hur man ser ut, vad man säger och hur du är som person. Mobbning kan förstöra en person så mycket att de tillslut vill ta livet av sig och vissa verkligen gör det.

Och jag förstår inte att folk kan sprida så mycket negativitet runt om sig på nätet, bara för att de tycker att spel-teamet inte följer deras önskan, eller ändrar på saker som de inte vill att de ska ändra på. Vad folk kan bli så arga på ett litet skitet spel!
Visst jag förstår att spelet har varit på ett visst sätt under många år. Men det är 2017 nu och allting förändras med tiden, och vi måste lära oss att släppa det förflutna och växa upp och se spelet med helt ett helt nytt perspektiv.
Spelet utvecklas hela tiden, och visst att det kan komma hästar som kanske inte ser lika bra ut som de andra. Men sådant händer också. Vi får helt enkelt acceptera lägget och sluta vara så negativa. Se istället positivt på saken. Spel-teamet lyssnar på våra åsikter och tar åt sig dem till nästa gång. Men man måste inte bli så arg och negativ.

Det är ett under att Esmeralda Silverforce, Haley Rainstorm, Cecilia Gladefield och många andra kända SSO-spelare inte har låtit sig tryckas ner av någon negativitet. De ser istället positivt på saken och hoppas på något bättre i framtiden. Allt de säger är sina åsikter och hetsar inte upp sig över saker och ting.
För mig är dessa kända SSO-spelare mina förebilder. Och själv försöker jag hålla min goda ton i alla sociala medier. Känner jag mig arg så skriver jag inget, för jag vill inte sprida något hat omkring mig.
Så jag känner att alla borde se upp till dessa kända SSO-spelare, och sluta sprida negativitet omkring er. För det kommer inte hjälpa ert missnöje. Och känner ni er riktigt negativa så säg/skriv inget alls i sådana fall. Vill ni dock skriva ändå så tänker efter hur du formelerar ditt budskap så det blir en mer analytisk text, istället för en hetsig och negativ.
 
Esperanza






Filipa

Bra skrivet, så sant! Och du är också en bra förebild kan jag säga❤️

Svar: Aw tack så mycket.💗Vad glad jag blir.💗
Viktoria Shadowhunter

Trogen följare?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:



Det är jag som är Viktoria Shadowhunter, kallas även för Vixi. Jag är en 22 årig SSO spelare. Min hemvist är i Mistfall på den svenska servern Marshmallow Clouds.